Ga verder naar de inhoud

Niet tevreden over pleegzorg?

Ben je niet tevreden? Heb je een opmerking of een klacht? Laat het ons weten!

Jouw dienst voor pleegzorg probeert je zo goed mogelijk te ondersteunen. Toch kan er zich op een bepaald ogenblik een probleem voordoen.

In eerste instantie bespreek je het probleem best met je pleegzorgbegeleider of administratieve medewerker. Is het probleem daarmee niet opgelost? Dan kan je een klacht indienen. Klik hieronder op de klachtenprocedure van jouw provincie, om te lezen hoe je dat kan doen.

Als je ontevreden bent over de afhandeling van je klacht door de dienst, kan je contact opnemen met de JO-Lijn op het gratis nummer 0800 900 33 of via jo-lijn@opgroeien.be.

Tot slot kan je ook de Kinderrechtencommissaris of de Vlaamse Ombudsdienst contacteren.

Voor individuele dossiers heeft de partnerorganisatie Pleegzorg Vlaanderen vzw geen bemiddelende rol of formele taak binnen de klachtenprocedure.

Klachtenprocedure Limburg

Respectvol omgaan met alle betrokken partijen en het bieden van kwalitatief hoogstaande dienstverlening is ons uitgangspunt.

Klachtenprocedure Antwerpen

Wij proberen je zo goed mogelijk te ondersteunen. Toch kan er zich op een bepaald ogenblik een probleem voordoen.

Klachtenprocedure West-Vlaanderen

Wij willen jou - pleegzorger, -gast, -kind, -jongere en ouder - zo goed mogelijk ondersteunen. Ben je ontevreden over onze dienstverlening? Dan vinden we het belangrijk om dit in een zo vroeg mogelijk stadium bespreekbaar te maken met jouw begeleider.

Klachtenprocedure Oost-Vlaanderen

We vinden het belangrijk om met pleegzorgers, ouders, pleegkinderen en pleeggasten een goed contact te hebben. Daarom werken we voortdurend…

Klachtenprocedure Vlaams-Brabant

Wij willen dat onze begeleiding en samenwerking beantwoordt aan jouw vragen en wensen. Ben je niet tevreden? Dan willen we dat horen.