Ga verder naar de inhoud

Wervingsmedewerker: Jana

Jana is wervingsmedewerker bij Pleegzorg Limburg. Dat houdt in dat ze, samen met haar collega Eveline, op zoek gaat naar nieuwe kandidaat-pleeggezinnen. En dat doet ze met hart en ziel.

Jana

Het grootste deel van Jana haar job bestaat uit het uitwerken van campagnes. “Die campagnes zijn er om pleegzorg bekend te maken bij het grote publiek en nieuwe kandidaat-pleeggezinnen aan te trekken. De grote Vlaamse campagnes worden uitgewerkt in samenwerking met de collega’s van de andere provincies. Samen stellen we een wervingsplan op voor het hele jaar.” De campagnes zijn ook het bewijs dat Jana een echte creatieve duizendpoot is. “Recent is er de Geknipt voor Pleegzorg-campagne geweest, die ik bedacht en grotendeels uitgewerkt heb. Van interviews afnemen tot het uitwerken van een horoscoop, al de informatie die in het magazine staat heb ik geschreven en verzameld. Die inhoud geef ik dan door aan de grafisch vormgever, die mijn idee grafisch uitwerkt.”

“Naast campagnes uitwerken, zijn er nog een heleboel andere taken die tot mijn job behoren, zoals de infoavonden organiseren en technisch ondersteunen. Die infoavonden zijn de eerste stap in het traject dat kandidaat-pleegouders afleggen. Ze krijgen er uitleg over wat pleegzorg juist is en wat pleeggezinnen juist doen. Ik zorg ervoor dat de planning op punt staat, zoek voor elke infoavond een ervaren pleegouder die wil getuigen, zorg ervoor dat de infosessies op de websites staan en voer promotie. De avond zelf doe ik het onthaal en leid ik alles in goede banen.” Verder beheert Jana de sociale media van Pleegzorg Limburg en heeft ze contact met de pleegzorggemeenten. “Dat zijn gemeenten die zich inzetten om pleegzorg mee bekend te maken bij hun inwoners. Samen met hen bekijk ik hoe ze onze campagnes juist kunnen ondersteunen.”

Ten slotte staat Jana ook de pers te woord, kan je bij haar een lezing over pleegzorg aanvragen en spreekt ze zelf regelmatig voor een groep, zoals een serviceclub. De diversiteit in de job vindt ze dan ook één van de leukste dingen aan haar werk. “Geen enkele dag is hetzelfde. Ik ben verantwoordelijk voor een campagne van A tot Z en dat maakt het heel afwisselend.”