Ga verder naar de inhoud

Facilitair medewerker: Veerle

Veerle is facilitair medewerker bij Pleegzorg Limburg. Ze zorgt ervoor dat alle materialen steeds voorradig zijn en defecten tijdig hersteld worden. Benieuwd naar hoe Veerle haar job ervaart? Lees haar verhaal hieronder.

Veerle

Veerle zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers op hun eerste werkdag een startpakket met materiaal ontvangen en doet met hen een rondleiding in het gebouw. “Dat startpakket bevat naast nuttige info o.a. een parkeerbadge, een agenda, een veerbox, een duplodoos en zelfs een wervingsbox. Die box hebben de wervingsmedewerkers ontwikkeld zodat medewerkers hun steentje kunnen bijdragen om nieuwe kandidaat-pleegouders te vinden en pleegzorg nog beter op de kaart te zetten. Daarnaast zorg ik er ook voor dat al het materiaal steeds op voorraad is. Het gaat hierbij dan om bijvoorbeeld alledaagse artikelen zoals toiletpapier, koffie, schrijfgerief tot inrichtingsmateriaal voor in de ruimtes, denk hierbij aan speelgoed, bestek en servies in de kitchenettes… Daarvoor bundel ik een aantal artikelen en bij voldoende items plaats ik dan een bestelling. Vervolgens controleer ik de goederen bij ontvangst en keur ik de facturen goed.” Eveneens staat Veerle in voor het opvolgen van defecten en reparaties. “Medewerkers kunnen defecten in het gebouw steeds aan mij melden. Ik analyseer het probleem en contacteer indien nodig een firma om het defect te herstellen. Ik sta dus ook in voor het opvolgen en coördineren van de herstellingen en het onderhoud van het gebouw.”

Verder behoren er nog een aantal andere taken tot haar job. “Ik coördineer de interne verhuis van medewerkers en ken hun vervolgens afhankelijk van hun werkplaats een postvakje toe. Tevens sta ik in voor het afvalbeheer en maak een planning voor de vrij in te boeken parkeerplaatsen in de parkings op de site door onze inhoudelijke medewerkers. In onze eigen parkeergarage staan ook enkele elektrische fietsen ter beschikking voor onze medewerkers die ze kunnen uitlenen. Het is mijn taak om er voor te zorgen dat deze technisch in orde en opgeladen zijn zodat men er snel mee kan vertrekken.”

Het leukste aan haar job vindt Veerle het uiteenlopend takenpakket. “Mijn job is heel afwisselend, dat zorgt ervoor dat het boeiend en leerrijk blijft. Ik heb zeker al veel bijgeleerd. Ik mag grotendeels zelfstandig werken wat mij goed ligt. Het minder leuke aan de job vind ik als issues niet opgelost geraken. Soms is het lang wachten voordat een interventie kan plaatsvinden, dat is iets waar ik het moeilijk mee heb. Wachten en geduld hebben zijn niet echt aan mij besteed.”