Ga verder naar de inhoud

Crisismomenten West-Vlaanderen

Heb je buiten de kantooruren dringende hulp of ondersteuning nodig bij de zorg voor een pleegkind of -gast? Dan kan je op onze crisislijn terecht.

Telefoon gsm

Crisislijn

Ervaren pleegzorgmedewerkers bieden telefonische ondersteuning aan.

De crisislijn is bereikbaar op het nummer 051 200 222
- elke werkdag van 17.00 uur tot 21:00 uur
- op weekend- en sluitingsdagen van 9:00 uur tot 21:00 uur.

Wanneer bel je de crisislijn?

Medisch

(ongeval, acute psychische problemen, ...)

Is het probleem dringend? Bel dan eerst de huisarts van wacht of de spoeddienst 112. Bel daarna naar de crisislijn.
Is het probleem niet dringend? Bel dan sowieso de huisarts en contacteer jouw begeleider op de eerstvolgende werkdag.

Crisis

(weglopen, onderlingen ruzie, bedreiging, agressie, ...)

Is de veiligheid in gevaar, bel dan eerst de politie (101) en daarna de crisislijn.
Is de veiligheid niet in gevaar, maar heb je wel nood aan een gesprek? Bel dan de crisislijn. Heb je niet meteen nood aan een gesprek? Contacteer jouw pleegzorgbegeleider dan op een later moment.

Onvoorziene omstandigheden

(bezoekregelingen, ziekte, ...)

Als de veiligheid in gevaar is, bel dan eerst de politie (101) en daarna de crisislijn.
Is de veiligheid niet in gevaaar, maar heb je wel nood aan een gesprek? Bel dan de crisislijn. Heb je niet meteen nood aan een gesprek? Contacteer jouw pleegzorgbegeleider dan op een later moment.